Nu så ska vi se här..

Nu så ska vi se här.. tänkte nog berätta om kryssningen nu!
Har tyvärr inga bilder jag kan dela med mig, men ändå.

Jag och Conny hade sovit hos honom fre-lör, så på lördagsmorgonen vaknade vi och gjorde oss irodning, packade och fixade oss. Vid ca 14 så hämtade vi min faster Mia, och sedan begav vi oss mot huvudstaden.
Väl uppe försökte vi hitta vart vi skulle parkera. Vi hade fått veta att det var ett parkeringshus som hette.. nånting på V eller W jag inte kommer ihåg, men i alla fall. Vi tänkte ju att ett parkeringshus är ju högt och stort och syyynligt, men icke. Det rätta stället var i princip en parkering med tak över och lite på vissa sidor.. På en våning! Hallå? hur skulle vi se det? Det låg precis vid båten (eller ja typ nära iaf) men haaallåå! Haha men det var även dåligt skyltat så.

Men tillsist var vi framme, fixade parkeringsbiljett och gick in i terminalen. Där fick vi varsin macka och öl av pappa och Jill, som vi åt upp lite snabbt innan vi skulle gå ombord. Det var massa folk och långt att gå och långa köer innan vi var ombord, men tillslut så! Och det var rätt nice väl där inne. Vi gick till våra hytter. Vissa bytte om (jag väntade tills innan middagen) och piffade till sig lite, eller vad de nu gjorde, och sedan gick vi till nått "konferensrum" där vi skålade i mosserande vin (stavning, eller?) och sjöng för min käre far. Det var gött, det fanns chips och nötter där (åt mest av chipsen, tihi) och det blev mer såntdär vin (lättare att säga champagne, är ju i princip samma sak fast inte från just champagne). Efter vi skaffat oss ett par till flaskor "champagne" kom kaptenen (tror jag det var?) in och gav pappa en till flaska "champagne" hahaha, fast den var ljummen, illaaaa!
Vi satt där ett tag i alla fall, riktigt trevligt!
Sedan bar det av lite snabbt till hytten igen, tror det var då jag bytte om till finare klänning (hade linne och kjol innan, fint det med men ändå) och klackskor, haha.

Sedan gick vi till en bar och blev bjudna på drinkar och dyl. Nice!
När jag och Conny gick iväg för att gå på toa försvann de andra mot middagstället, för när vi var tillbaka var dom borta. Men när vi lyckades ta kontakt med dom hittade vi sen dit.
Middagen var riktigt nice, även om jag glömde bort att äta för att jag pratade så mycket, haha (a).
Efterätten älskade jag tack vare jordgubbarna, oooomnomnomnomnomnomnom!

Efter middagen gick vi till en annan bar, och sedan satt vi där, folk började dra sig till sängs, och det gjorde jag och Conny också vid typ.. två? Två-halv tre gick vi o la oss o så iaf. Vet att det fanns dom som var uppe tills typ klockan 06 typ, hahahaha.

Vi skulle äta frukost vid 9, och tänkte gå upp typ.. tror Conny satte alarmet på 08.30? I alla fall så försökte Mia få upp oss vid typ 7 (jag, Axel, Conny och Mia delade hytt) för hennes mobil (som även vissa andras, typ pappa) hade ställt om sig till Åländsk tid, haha. Men vi somnade om och vaknade 8.50, och upptäckte att Connys mobil hade dött. Vi skyndade oss upp i alla fall och kom ner till frukosten lite efter 9. Det var gott i alla fall, dock gungade båten och jag blir lätt åksjuk (y).

Sedan gick vi till taxfreen och kollade runt, haha det fanns en wiskey för typ 89 000 :-, tjeeeena säger jag bara!
Jag köpte inget, men Conny inhandlade lite ^^.
Sedan gick vi ut på däck och hade det skönt. Det blåste endel ibland men ändå, lunchen skulle ändå inte vara förän 1.

Sedan var det lunchbuffé, omnomnom säger jag bara. Rökt lax <3.
Orkade dock inte efterätt, tyvärr inte.

Sedan var det dax att slå ihjäl tid tills vi var framme. Jag och Conny kollade runt lite mer på taxfreen, sedan gick vi ut på däck. Nu var det riktigt skönt där, riktigt nice! Vi hann dock inte sitta där sålänge innan vi var tvugna att gå och fixa det sista med packning och allt och sen ta ut det från hytten, då det strax var dax att gå av.
Det var väldigt mycket folk som skulle av samtidigt (wait? Noo shiiiit?). Haha nej men det var rätt trångt, och mycket gående. Men vi kom av tillslut och ut i friska luften. Det blev en massa hejdå, sen åkte jag, Conny och Mia hem igen, denna gång i sällskap av Axel. Vi släppte av Mia framme i linköping, sen åkte vi hem till mig, tog det lugnt och åt.

Det var en jätterolig kryssning! Något jag gärna gör om. Massor underbart trevligt folk, och älskar alla kommentarerna jag och Conny fick av att vi passade bra tillsammans, att vi var söta tillsammans osv, många hade inte ens träffat Conny förut, ih! <3


Jag blir imponerad om nån orkar läsa all text xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0