Sjuka människor

Det finns så många sjuka människor ute i världen (och även här i Sverige såklart).
Tänker på det som hände i Norge nu. Dels bomben i Oslo och sen massakern på ungdomslägret.
Det är ju fan som i en skräckfilm! Tänk er att ni är fast på en ö medan en fullkomligt galen person springer omkring, jublar och utbrister segerrop, medan han skjuter hejvilt efter de han ser. Och du kan inte ta dig därifrån eftersom det är en ö, och försöker du simma därifrån så kan du bli skjuten.

Jag är lättat över att han är gripen, men han hade ju altagligen medhjälpare, hörde jag någonstans, eftersom han tydligen planerat detta länge.

Och min kusin hörde explosionen i Oslo. Hon skrev på facebook "Det var inte blixten som slog ner. Trodde inte Norge var ett ställe för bombhot....."

Tur att hon är/är påväg till Sverige nu. Önskar att jag kunde ta mig till Fjärsbo på söndag och träffa henne..
Ushush!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0