Zylo vs. Spiro

Vilken ska jag välja?

Zylo är till vänster och Spiro till höger


Zylo är dyrare än Spiro. Zylo kostar 1199 hos thephonehouse, och Spiro kanske 799 eller 899. Dock såg jag ett erbjudande hos OnOff (tror jag det var?) där den kostade 499.
Zylo verkar ju bättre. Har lst nånstans att båda är budgettelefoner, men i dagens läge är väll det mesta som inte är pekskärm budgettelefoner.
Det jag dock gillar med Spiro är att dn har 3.5 mm-uttag, vilket är ett stort + då Sony Ericssons gamla uttag är värdelösa, men samtidigt vill jag tänka mer på själva telefonen än uttaget.
Så vet inte hur jag ska välja, faktiskt.

Jag är inte så kräsen, vill ha en mobil som är enkel och snäll. Vill kunna ha en kamera (skiter i kvalitén), lyssna på musik och sen är det ett stort + med nått eller några spel. Men sen så känner jag ju att jag hellre lägger ut lite mer pengar och köper zylo om det visar sig att den är mycket bättre och håller bättre, eftersom jag vill inte behöva köpa ny mobil om bara nått år, typ.

Nån där ute som ser detta lilla inlägg som har nån av dessa telefoner eller känner nån som har? Som kan ge åsikter och synpunkter? Fördelar/nackdelar?
Kramar erbjudes som tack!

Kommentarer
Postat av: Matilda

idag är det htc elr iphone som gäller när man ska köpa mobil, tex sony ericsson mobiler lämnas in flera st varje dag medans iphone och htc kanske lämnas in en per vecka. Jag skulle inte sattsa på annat än htc elr iphone vid nytt mobilköp. just saying men det är du som väljer vad du ska köpa ^^

2011-06-28 @ 13:30:35
URL: http://minimojen.com
Postat av: ellen

men maahahahatilda, hon vill ju inte ha touch (;

2011-06-28 @ 13:35:18
URL: http://duumbass.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: htc har mobiler som är både touch och tagnjenter där man endast kan använda tagnjenterna (tex den jag skulle köpa av brorsan). Sen är det ju tyvärr inte bara touch mobilerna av övriga märken som titt som tätt lämnas in utan alla. Är nästa isf att sattsa på en uråldrig mobil (du vet utan färg osv dom är odödbara) elr en ny htc elr iphone. Men som sagt det är ju ändå ditt val

2011-06-28 @ 14:06:57
URL: http://minimojen.com
Postat av: Matilda

sv: sa touch och knappar där man kan använda endast knapparna. men som sagt, upp till dig ju, jag säger bara vad jag tycker, vill ju inte du ska råka lägga pengar på en mobil som går sönder efter en månad, men det vet man ju inte förns man köpt den

2011-06-28 @ 16:11:19
URL: http://minimojen.com
Postat av: Matilda

sv: ja men det är ju smart, kolla vad folk skrivit om den. googla och se vad folk skriver om dom i forum osv

2011-06-28 @ 23:29:28
URL: http://minimojen.com
Postat av: Isabelle

Hade en spiro hemma en kortis, dålig samtalskvalitet (har typ gsm, som mobilerna hade när man gick på lågstadiet och mobilerna var svartvita) och den kändes plastig och seg. Men man får vad man betalar för helt enkelt, mer kanske man inte kan förvänta sig för det priset. Den mobilen du har just nu är 1000 ggr bättre.

Zylo vet jag en del som har, den ska vara toppen och har rätt bra kamera med vad jag har förstått, så skulle rekommendera den starkt mellan de två :-)

2011-06-29 @ 12:11:56
URL: http://gracelles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0