Yes!

Nu tror jag jag vet vad jag ska skriva om i samhällsuppgiften. Det kanske inte blir det eller på det sätt som framgås i min synopsis, men det innefattar ändå både sammarbete och konflikt, från min åsiktsvy i alla fall.

Jag arbetar om Röda Korset, och ska skriva om deras arbete då de återförenar familjer som splitrats pga krig, konflikter och naturkatastrofer. Det berorde mig endel i alla fall.


Haha, förlåt för atta klipp och så,  men jag gillar att lägga upp nu när jag kan. Plus att jag tycker sådant dom gör, med att återförena familjer, är viktigt och betydelsefullt. Förstå själva om ni på minuter blir tvugna att skiljas från er familj, eller kanske bara en familjemedlem, och ni kanske inte ens hinner säga hejdå. Förstå vilken känsla när man får återförenas efter flera år av undran om personen du älskar lever eller inte, om den mår bra, blir torterad.. Ush.

Kommentarer
Postat av: ellen

naww

2011-05-10 @ 14:29:16
URL: http://duumbass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0