Flytta

Åh, vill flytta!
Orkar inte med att mamma och pappa "bråkar" och snackar om varandra... Vill kunna bestämma mer själv, ha mer chans att säga ifrån o.s.v.

Ska ju kanske få något som kallas "aktivitetsersättning". Mamma säger att man måste bo hemma för att få det, Jill säger att man får det för att kunna flytta hemifrån. Så om det stämmer att man kan få det om man kan flytta hemifrån, då vill jag lätt göra det om jag får tillräckligt mycket! Behöver ju inte så jättemycket om jag flyttar ihop med Conny lixom.

Kollade runt på stångåstadens hemsida nyss. Åh, blir så sugen! En etta skulle vara mysig, men en liten tvåa skulle inte heller vara helt fel.
Hittade en tvåa i Johannelund, på ödegårdsgatan.. åh, nostalgi! Eller kan man kalla det det? Bodde ju där med pappa innan han flyttade till norrköping, och saknar den lägenheten nåt så enormt!
Synd att dom är så dyra i hyra där, annars hade jag lätt flyttat dit! Strax under 5000 i månaden i hyra.. inte billigt för första lägenheten. Men samtidigt älskar jag området, och skulle vara helt lyrisk i lägenheten haha.
Lägenheten såg ut nästan som vår gjorde, dock är den ju lite mindre eftersom vi hade en 3:a. Men annars så är den ganska lik.
Åh, vad jag saknar den lägenheten! Jag vet att jag tjatar om det men älskade den, åh.


Bilderna är från stångåstadens hemsida.
Utifrån vad bilderna är döpta till så verkar det vara ödegårdsgatan 30 och 32... Jag bodde i 32!
Ni ser första bilden? På tredje våningen, fast vid den balkongen som inte riktigt syns, så bodde vi!

Åh, dör lite här nu va, haha.


Det är bra att det finns en pil så att man vet vart man ska gå in.
Balkongen gick dock inte ut där, utan på högra sidan om vardagsrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0