Fördelar med second hand

Jag och Conny har varit runt på några second hand-affärer nu på eftermiddagen.

Först åkte vi till Prio1, och jag rekomenderar det stället! Sjukt låga priser, hittde ett par snygga klackskor (som jag tyvärr inte köpte) för 30 kr. 30 kr!
Och typ allt är riktigt bra priser på. Sen så har dom endel saker som är gratis.
Riktigt nice! Till skillnad från myrorna som tar hutlösa priser och tillochmed har Larm på vissa saker.
Dom ska lixom sälja Begagnade saker, och sen ska pengarna gå till nått bra. Men sen är dom ju kräsna också.
Dom är ju så att när dom kommer till ett dödsbo för att de ska hämta saker så vill de bara ta de finare sakerna som de kan ta mer betalt för. Sjukt.

Sen åkte vi till stan och gick runt i väntan på att klockan skulle bli fem.
Vi gick till en annan second hand-affär inne i stan som heter nått på K, kommer dock inte ihåg exakt vad.

Vid fem så åkte vi ut till Hjärta till Hjärta, där Conny hittade en matta (som han ska ha under trummorna i repan) och en hatt. Jag hittade två fina klänningar men köpte dom inte.

När Conny får lägenhet och så så ska vi absolut gå runt i massa second hand-affärer och köpa massa fina möbler. Man kan ju hitta masssor fint!
Sen är det ju miljövänligt också, att använda saker igen och inte slänga dom eller så.
Plus att oftast går ju en del av pengarna second hand-affärerna samlar in till välgörenhet av olika slag.
(Som t.ex äckliga Myrorna, Hjärta till Hjärta, Erikshjälpen)

Så köp på second hand, det är bra!

Kommentarer
Postat av: ellen

bläääärk, hatar second hand, luktar så jävla äckligt

2011-09-15 @ 19:05:24
URL: http://duumbass.blogg.se/
Postat av: ellen

sv: haha jag skojade :(

2011-09-15 @ 19:15:20
URL: http://duumbass.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag köper mycket sekond hand :D Typ TV-spel :3

2011-09-15 @ 20:50:39
URL: http://straighttovideo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0