Australia - New Years Eve

Tänkte göra ännu ett Australien-inlägg, wuhuu! Och som ni antagligen figurerat ut av rubriken så blir dagens inlägg om nyårsafton.
Och om ni besöker Sydney på nyårsafton nångång, se på fyrverkerierna! Det är nått av det häftigaste jag någonsin sett, haha!

Eftersom det fanns några bilder emellan The Basin och nyårsafton så åker några med, detta kommer ändå bli ett väldigt långt inlägg så det kan lika gärna bli ännu längre, haha. Men det är ju mest bilder så det är ju inte lika jobbigt som text :P


Denna klänning köpte jag på Ally Fashion i Manly, en av Sydneys stadsdelar (även om det tar 30 min med färja att åka in till stadskärnan).  (Klicka på namnet på affären för att komma till deras hemsida)
Det var denna klänning som banden gick av på typ fyra dagar efter jag köpt den.. Och efter andra gången jag använt den haha. Vi skulle till Bondi Beach (Eller Bondage som Conny säger) och jag hade den länningen över bikinin (kanske kan lägga upp några bilder därifrån när jag fått av mamma, hade tyvärr inte med mig kameran). När vi satt på bussen så sa det PANG och så gick ena plastringen som höll ena bandet fast i klänningen av, sen tog vi sönder andra och knöt i nacken istället, haha. Finfint, Australensisk kvalité eller nått?


Deras ytters charmiga katt James <3. Han spann hela tiden, han spinner när han skiter haha. Han spann när han skulle hoppa upp på "räcket" på balkongen där hans matskål stod och inte lyckades, så han hängde med tassarna uppepå så jag lyckt upp honom och kände hur han spann haha. Sen åt han mer och bättre om jag stod och kollade på. Sen när jag gick kunde han gå efter ett tag, men jag sa typ "Come on James" eller nått och gick ut dit, och han sprang ut före mig haha, nästan fällde mig en gång. Söt <3


And now to new years eve. Vi åt lunch på ett ställe som hette typ Jok, Yok.. eller nått. Det var i alla fall FARLIGT gott och jag ska lätt dit igen nästa gång jag åker till Australien. Seriöst hade kunnat beställa typ 3 gånger om. Åt grillad kyckling med ris och med deras egengjorda sweet chili-sås, åh! Dog lite där kan jag erkänna.


Efter lunchen började vi vår färd mot det stället vi skulle befinna oss på under fyrverkerierna.




Sen anlände vi dit vi skulle befinna oss när fyrverkerierna skulle gå av stapeln, och utsikten var ju inte helt fel ändå, måste jag ju säga.

Vi slog oss ner och smörjde in oss, även fast klockan hunnit bli ganska mycket haha.


Sydney Harbour Bridge, som var svår att ta kort på utan nått störande objekt eller så framför. Seriously det fanns typ alltid nått haha.


Här kan man skymta Operahuset.




Jag, Axel och Lina gick ner en "våning" och köpte slush, eller vissa slush och vissa glass. Kön var väl lika lång som den kan va utanför Bosses, alltså kanske sex meter lång eller nått, minst, men det tog fanimih minst en timme för oss att komma fram. Sen att slushen inte var en höjdare är en annan sak, men hellre det än glass.


Eftersom tiden skulle gå och det skulle bli mörkt så gick jag iväg en liten sväng. Jag hittade lite fina blommor, och eftersom jag älskar att fota blommor så blev jag glad.









En hamn i Australien är ju inte riiiktigt som en hamn i Sverige.



Det började bli mörkare, och de sprutade typ vatten eller nått vid operahuset?


Dom skrev massor med ett flygplan och rök i luften, även fast det aldrig blev hela budskap eller liknande, haha.



Det var väldigt fint när solen började försvinna och alla lampor och lysen tändes på fler och fler ställen.



Morr på kablarna eller vad de heter, haha.


Röken som syns är efter nedräkningen :P Dock var detta bara till familjefyrverkeriet som vad vid nio.





Sen var det väntan på det stora fyrverkeriet. Tog några bilder ut över vattnet men typ alla blev suuuuuddiga, hehe.


Alla älskar folk som är ivägen.









Slutet på finalen. Ni får säga till om ni skulle vilja ha fler fyrverkeribilder, har huur många som helst och inlägget är redan så långt haha.

Creds till er som orkade hela inlägget haha. Nu ska jag väl kolla på bilderna från promenaden igår, om jag orkar dvs. Eller tvinga Conny att mysa ner oss framför TVn och kolla film eller så. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0