Hemma från semestern

I fredags kom vi hem från semestern. Det var härligt och roligt, men det var ändå lite skönt att komma hem igen.
Vi har varit i kalmar, växjö, höör, danmark, halmstad, ullared... lite överallt, hehe.

I lördags förra helgen åkte vi först ner till Kalmar och träffade Blinky och några av hans vänner. Vi gick till en park nära vattnet och nära slottet, och satt och grillade, drack och åt gott. Det var nice, riiiiiiktigt jäkla nice! Något vi gärna gör om, haha. Sen när vi gick därifrån gick vi förbi hemma hos en av hans vänner, till hennes lilla studentrum, och tittade på hennes supersöta leopardgecko! Vill ha ödlaaa, haha. Sen följde hon med hem till Blinky och vi satt och spelade Chicago, det var skööj!

På söndagen tog vi en liten tur runt om i Kalmar, tog lite bilder jag tänkte lägga upp några av.

Sen åkte vi till Alstermo och hämtade Ellen, och sedan blev det Växjööööö. Där vi stannade hos Ellen över naten. Hos Ellen spelade vi också chicago, haha. Niceniice!
Fast innan vi åkte och hämtade Ellen åkte vi över Ölandsbron och tillbaka, because we caan!

På måndagen skulle Ellen till af, så jag och Conny gick ner på stan lite. Sedan när Ellen var klar åt vi på Pastabaren som har världens godaste baguetter med kycklingröra i <3<3<3<3<3<3<3<3 muuunorgaaaaasm! Åt bara halva dock, men åt andra halvan i bilen ner mot Höör sen. Där vi skulle campa. Väl där så lyckades vi få en naaajs tältplats vid vattnet. Där det fanns änder, och uuungar!
Och ursäkta mig för suddiga bilder, ush säger jag bara, men det är inte lätt att ta kort på andungar som springer runt när det är dåligt ljus ute, haha. Tänkte inte på att dra upp ISO-talet mer.

På tisdagen så åkte vi till danmark, färga mellan helsingborg och helsingfors, eller vad de nu heter, hahaha.
Det är rätt annorlunda att gå runt på gatorna i danmark. Alkohol säljs öppet och det står vinboxar och ölplattor och vinflaskor och sånt ute vid trottoaren och dom bjuder på provsmakning (fast Conny skulle ju köra och där var det wiskey.. uuuuush!). Conny köpte två plattor öl, en sort han verkligen gillar, så han var glad. Sen när vi åkte tillbaka sprang han till Taxfreen (man får springa typ, eftersom de bara säljer tills Svenska gränsen ute i vattnet, typ halva tiden eller så, och det är en resa på totalt 20 min, haha). Hans örkort slank dock ner i en springa vid kassaapparaten, preciiiiiis när vi typ kom i hamn, men det löste sig, hahaha.

Solbrillorna jag har på mig köpte jag förresten på New Yorker i Växjö för typ 50 kr, najs!

På kvällen så åkte vi till Löddeköpinge, eller vad det hette. Conny skulle på en spontanbilträff där. Eller ja, det var inte bara bilar utan även motorcyklar, ett flygplan och några helikoptrar. Domma bilderna har Conny tagit, såatteniveeteee. Tar bara några.

På onsdagen så checkade vi ut från campingen och åkte till Halmstad för att bo hos Lina och Emil, och det var supertrevligt! Vi gick ut och åt på kvällen, mooomsich, och Lina bestämde sig för att bjuda oss, precis när vi skulle resa oss upp och betala, hahaha. VI fick dock spendera lite tid i Halmstad innan dom kom hem, så vi åt lite lunch på en hemsk asiatisk restaurang och åkte även till stranden. Först strand, för att se vad det var, sen åkte vi till stan och sen stranden igen.
Och just det.. vi fick inbrottsförsök i bilen. Och självklart fick vi dagen efter veta att bilen stått precis mellan två övervakningskameror, muntert.

På torsdagen hade vi tänkt gå till stranden o så, men så blev det eeeeeente. Vi fick istället försöka klura ut varför bilen inte ville funka som den skulle, kopplingen var inte frisk. Den hade inte varit det på ett par dagar men det hade blivit mycket värre. Sen upptäckte Conny problemet; det fanns ingen bromsvätska alls i expansionskärlet, haahhahahaha. Så det blev att gå och köpa bromsvätska, den så var det löst. Dock läcker ju bilen från två ställen nu, vilket är mindre bra.

På fredagen åkte vi i alla fall hemåt, och åkte förbi Ullared där det blev att vi handlade lite (mycket) saker. Men treevligt har vi haft!

Seeen kom vi hem. Våran chili verkar stormtrivas, och vi har fått några klara jordgubbar! Och jag hittade en kjol på Ullared som jag aldrig orkade prova men som såg så skön ut. Och den ÄR sjukt skön! Lite som att ha mjukisbyxor på sig fast kjol, så jag struntar i om jag passar i den eller inte.

Det blev mååååånga bilder! Och mycket text. Men så bliire ibland vettni, så hoppas ni gillart ändå.
Och har inte ens berättat allt. Typ som att Connys mobil slog fel pinkod själv i fickan och låste sig, och att vi hade en igelkott i skräppåsen när vi tältade, och i förtältet hade vi änder ,fårglar, harar... och massa insekter hahaha. Och så hade vi en and i grillen också, den vääältes, haha.

Hoppas ni orkade allt, för nu ska jag försöka bli friiiisk!