Ausralia - Camping at The Basin

Efter jul så åkte iväg på camping, vilket var nice men suuuperduperkallt på nätterna, haha. Seriöst jag frös som bara den.


På väg dit




Väl där så gick vi, efter vi satt upp alla tält, och kollade runt lite. Här var det en lagun med grönt vatten, nicenice!
I den fanns även stingrockor och fiskar.

You can see tents!

Dom har träd i Australien... Bet you didn't know!

Skönt underlag att gå barföta på. Och ja jag gick barfota! Har hört att det är typ livsfarligt att gå barföta på gräs i Australien pga små spindlar som tydligen ska bygga bo i dom som självklart är livsfarliga (allt i Australien är ju giftigt) men det var tydlgen inte så farligt. Jag överlevde ju, eller hur?

En mååååååås! Så exotiskt!

Lite mer exotiskt kanske, men lite läskigare haha. Gick ovh kollade ner på skärmen på kameran, och när jag kollade upp såg jag denna, haha. Ganska nära också. Jag vill inte bli biten av en sån, nej tack.

Ser ni nån storleksskillnad? Näe? Nä inte jag heller.

Jag kan ju tillägga att jag inte hade något teleobjektiv eller liknande på resan. Såatteeehh.. Jag var ganska nära här.


Tror han ville ha fisk.

Sjöstjärna!



Jag och mamma träffade en liten Wallaby med unge!



Sööött!

"Don't try to shake hands with them, they don't like that"

På kvällen skulle vi grilla, och fasiken så vackert det var där nere vid vattnet där grillarna fanns!

Rakt och fint.







Några måsar..


Some kind of.. turkey?

Vi gick ut på promenaaad. Uppåt och uppåt och det var väldigt varmt.


Kottar.

Detta var sista bilden jag tog innan kameran dog, haha.
Vilket var surt eftersom det fanns vacker natur sen, damn lixom.

Men det var trevligt och kul att campa, hehe. Lixom, wallabys som hoppas runt mellan tälten, guanas (ödlor), kalkoner.. Allt möjligt, hehe.

Och nästa gång jag gör ett inlägg om Australien bliiiir... DUN-DUN-DUUUN: Nyyyååååår!

Kommentarer
Postat av: ellen

sklgdsgjdlk... alla djuren <3<3 förutom måsarna..



"Och nästa gång jag gör ett inlägg om Australien bliiiir... DUN-DUN-DUUUN: Nyyyååååår!" haha lät som du inte ska skriva förrän på nyår

2012-03-30 @ 20:58:12
URL: http://duumbass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0