En god måltid och trevligt sällskap

Det är synd att jag inte använder min kamera mer i sociala sammanhang, men det känns lite konstigt att ta upp en kamera när man har middag hos sin pappa och börja knäppa bilder. Det är i sånna här lägen det inte skulle vara helt fel att ha en mobil med vettig kamera, känns lite mer diskret.
 
Men fredag-lördag åkte vi till pappa, och det var verkligen längesedan så det var underbart roligt!
Dom hade varit och kastrerat lille Åke så han var helt groggy under kvällen, haha. Såååå söt! Han gick inte helt stadigt, speciellt inte med bakbenen. Men när han nyss klivit ur busen han åkt i skulle han ändå hoppa upp i sängen, och han lyckades! Sen efter ett tag kom han in i köket och hoppade upp på en av stolarna som stod framför kaminen, och somnade bums! Kan visa er bilder på det när jag lagt upp kameran.
 
En mindre rolig sak är att de samtidigt som de kastrerade Åke tog bort Stina. Men hon hade tydligen varit väldigt konstig den senaste tiden, och var helt uppsvälld och inte alls som hon normalt var, så det var nog bäst så, för alla. Tror dock Snygg märkte av det sen, för hon gick och jamade massor (det gör hon vanligtvis men nu verkade det vara som att ropa på Stina) och var tydligen jätteorolig på lördagsmorgonen (innan vi kommit ner, så vi hade inte sett det).
 
Men igårkväll (fredagskvällen) så åt jag, Conny, pappa och Jill en jättegod middag med kyckling, klyftpotatis och någon god stark sås. Det var starkt, men GOTT! Gud så gott hahaha.
 
Ni får en bild på lilla Åke (som säkert är dubbelt så stor än vad han är på dessa bilder) och ett par på Stina, som en liten hyllning.
Haha här leker Conny med Åke med COnnys plånbokskedja. Åke älskar den tror jag, för han blir helt galen när han får leka med den hahaha. Och Åkes min här är ju helt underbar! Hahahaha så konstig han ser ut.
 
Lilla lilla Stina, du var då söt du. Och nedersta bilden är nog min favoritbild på henne, haha, craaazy cat!
Och jag vet att bilderna är jättebrusiga men fick dra upp mitt ISO till typ högsta för att ha en chans att ta några vettiga bilder på katter som inte kan sitta blixtstilla, i det dåligt ljuset som var. Men ändå, fina Stina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0