TIme to rest

Nu är det snart dags för mig att gå och lägga mig. Jag har inte pluggat bra idag, och är inte klar med det jag tänkt, men sömn är viktigt det med och är sjukt trött. Jag sitter och fuskar mig igenom övningstentan (nåja, typ. Det jag fasntar på kollar jag upp, skriver uträkningen och tänkte sedan gå igenom frågorna en efter en och skriva ner stegvids hur jag ska tänka på sånna typer av uppgifter. Sen kan jag göra den andra mer "rättvist") och börjar bli allt segare i skallen. Jag ska nog fortsätta imorron, kanske ska göra något tal till eller så.
 
Imorron bitti ska jag försöka gå upp skapligt, trots att sömnen inte kommer bli hur mycket som helst. Kommer ju bara bli seg annars och kan lika gärna ta en tupplur om det behövs. Om vädret tillåter ska jag nog gå ut på en liten fotopromenad direkt efter frukost för att piggna till och få lite frik luft innan jag börjar plugga. Imorron går det förhoppningsvis bättre att plugga, förhoppningsvis.
 
Jag tror som sagt inte att jag klarar tentan, men hur mycket gör det? Egentligen? Visst är det kanske lite jobbigt med omtenta, men hellre göra så gott jag kan nu och tänka att whatever om jag inte blir godkänd, än att stressa ihjäl mig och antagligen inte kunna plugga alls.
 
Just nu är jag ganska inspirerad till att fota, och tänkte nog fota endel efter tentan, varvat med plugg och annat. Har flera objektiv som jag suktar efter, varav ett macroobjektiv som verkar helt underbart men som råkar ligga på ca 7500, haha. Men ska nog önska mig ett fast 50mm i födelsedagspresent. Frågan är dock vilket av alla som finns? Blir ju tokig, vet ju inte skillnaden för det står liknande på i princip alla så det är svårt att veta vilket som är bäst.
 
Har ni några förslag? Vilket ska man välja?
 
Lite foton jag tagit, som inspiration till mig själv lixom.


Kommentarer
Postat av: ellen

Ifall du inte vill lägga flera tusen på ett macroobjektiv kan du köpa ett close-up filter istället, lika bra som macroobjektiv fast kostar istället under 200 kr ^^ kanske lättare med ett objektiv men dyrare

2012-10-22 @ 11:38:37
URL: http://duumbass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0