Det svarta guldet

Som student och konstans pluggandes så är det älskvärt att hitta något som gör en pigg och håller en pigg, och gärna fokuserad.
De flesta använder kaffe, som de gärna ser som det svarta guldet.
Jag skulle trots allt inte ha helt emot att kunna utnyttja denna dryck för detta ändamål, men har ett stort problem. Även om jag tar mjölk och choklad i så mår jag inte bra av det, min mage säger ifrån, blir dålig och gör ont och så. Det blir ju inte värt det då. Det jobbigaste med detta är att jag får köpa massa energidrycker. På Hemköp i stan kan jag köpa 4 energidrycker för 24 kr (pant inräknat) vilket kanske inte är superdyrt, men det blir ju ändå endel pengar i slutändan. Jag funderar på att testa med att ta typ 1 ml kaffe och 239482489 ml mjölk, men vet inte hur känslig min mage är. Ibland går det rätt bra att dricka kaffe, typ precis efter jag ätit, men annars så, nä. Och kan ju inte hålla magen proppfull precis hela tiden, hahaha.
 
Får se hur jag ska göra, but I don't know.

Kommentarer
Postat av: Matilda

testa med ett väldigt icke starkt kaffe och blanda med mjölk och socker? Låter ju mest logiskt att det är självaste kaffet din mage inte gillar men skulle kunna vara blandningen oboy och kaffe också

Svar: Kanske, det är bara att det blir så äckligt utan oboy xD Jag vet inte om kakao och socker lika gärna skulle kunna funka? Man kan ju göra choklad med det lixom ^^
Sosso

2012-12-18 @ 13:40:23
URL: http://minimojen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0