DNA-replication

Today I'm going to demonstrade for you how..
Näe inget sånt, men jag ska skriva ihop en presentation om DNA-replikation (alltså hur DNA kopierar sig självt) på engelska som jag ska hålla på måndag.
Och alltså det är fan svårare än vad jag trodde det skulle vara, haha. Ska på engelska på ett pedagogiskt sätt förklara detta och sen ha i tanke på att alla kanske inte är inlästa inom ämnet? Inte det lättaste, speciellt eftersom jag inte är pedagogisk av mig alls, haha. "MEN FATTARÅÅÅÅ!! DET ÄR VÄL INTE SÅ JÄVLA SVÅRT??!!" Skulle det väl bli tillslut, haha.

Menmen, ska hålla det på måndag så får sätta fart. Inte lätt att koncentrera sig när man har mensvärk dock. Men ska ta värktabletter och göra nått att äta (typ nudlar, haha) och se if I can get going on this uppgift.

Och just ja, på tal om engelska.. idag hade vi en vikarie på engelskan, hon vi hade typ halva terminen i höstas, och det var den roligaste engelskalektionen på länge! Hade kunnat ha den dubbelt så länge haha. Inte för jag gjorde nått vettigt egentligen, men vi satt och snackade stor del av lektionen. På engelska såklart.

Och vi håller på med typ tusen saker på en gång i engelskan just nu. Dendär uppgiften jag pratade om ovanför, vi har skrivit en uppsatts och gett "peer response" på varandras för att nu skriva om den till bättre, vi ska skriva en "abstract" på sammanfattningen på PAt (fast jag har fått annat) och efter lovet ska vi sätta igång med "argumentative speeches" som vi blev introducerade till idag. ..Pjuh!

Och det fanns massor förslag till ämnen man kunde välja, och jag och läraren och andra elever hade lite kul åt många av dom. "woman drivers", "working women", "older citizens", "mothers should stay at home"... haha massa skumt, men roligt.

Ska bara komma på nått att prata om haha. Bigamy? Polygamy? Test tube babies? Or something?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0