Framtid i Australien

En sak jag är säker på att jag vill göra någon gång är att flytta till Australien och plugga eller jobba där i alla fall några månader. Minst 3-6 månader. Detta är en sak jag tänker göra, och gärna så snart som möjligt.
 
Varför utomlands, och varför Australien?
Jo, jag vill gärna uppleva andra länder, kulturer, klimat, personer.. Jag vill gärna resa till olika ställen i världen genom mitt liv, med både Conny och andra vänner.
Australien blev intressant för mig främst för att mina kusiner, moster och hennes man bor där. Inte så konstigt, direkt.
Men när jag var där förra vintern växte längtan att vara där en lite längre tid ännu mer. Det var såå härligt!
Klimaet var härligt (kanske för det var sommar, haha, men det är ju ändå inte riktigt samma som här), personerna var trevliga (inte massa sura miner och blickar, folk hälsade, var hjälpsamma och allmänt trevliga), och det var bara nått med känslan av att vara där. Allt var så härligt! Det var vackert och fint och... ja det går inte riktigt att beskriva.
 
Om jag ska plugga eller jobba när jag åker dit visar sig. Jag tror även Conny vill följa med, han kan säkert också hitta nått jobb eller nått intressant att läsa. Vi får bara se till att kunna försörja oss, vill ju inte bo hos min moster hela tiden och att bo i Australien är inte särskilt billigt, nästan ingen har råd att bo själv sådär, i alla fall inte i städerna eller så.
Jag vill trots allt gärna pluga/jobba i Sydney. Jag vill resa runt lite också såklart, men där känns nog mest som "hemma" eftersom mina kusiner bor strax utanför Sydney, i New Port.
 
Jag vill gärna åter igen besöka Turonga Zoo, Blue Mountains och Bondi Beach. Men även se mer av Sydney och Australien i övrigt! Åh, villditvillditvilldiiiiiiit!
 
Här kommer några bilder från förra vintern, som jag förvisso laddat upp innan men känner lite att de ändå passar till inlägget. Såg även att jag verkar glömt att förtsätta efter nyår? Oups hehehe jag är visst bra på detta. Vill ni att jag fortsätter eller ska jag helr enkelt bara skita i det?




Kommentarer
Postat av: ellen

Iste <3
Asså åh, kängurun, så söta!
Och och..jag vill utomlands!
Och igen, fortsätt!

2013-01-13 @ 23:45:08
URL: http://duumbass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0