En egen stil

Det är viktigt att kunna ha "sin egna stil". Eller ja, kunna vara sig själv. Sen om man ser ut som alla andra gör det inget, så länge man styrs av sin egen smak när man klär sig och köper kläder osv. Jag har väll ingen speciell "stil" just nu. Alltså jag är inte "alternativ" eller "fjortis" eller något sådant. Jag klär mig i det jag känner för den dagen. Vissa dagar känner jag för kjol och linne, andra för byxor. Jag önskar väll ibland att jag visste lite mer åt vilket håll min stil låg, för det hade varit enklare vid köp av kläder och det hade definitivt underlättat för mig nu när jag försöker komma på vad jag ska ha för frisyr. (även om jag vet nu hur jag vill ha det) (kanske, typ.. kanske, men bara kanske) (är fortfarande väldigt osäker)

Vissa dagar har jag typ ingen stil alls, haha. Vissa dagar får jag nästan "ångest" över det jag har på mig för att det jag hellre vill ha ligger i tvätten eller så. Hatar när jag känner mig så, utan "stil" alltså. Ibland är det dock bara skönt.
Och vill ofta köpa nya kläder. Vill gärna kunna ha kläder som inte alla andra ha, kunna se mer egen ut. Det är väll den "stilen" jag mest söker. Det är så mycket jag vet. Dock är det ibland svårt att hämta inspiration, och plus att kläder kan vara så dyrt. Man kanske hittar något jättesnyggt, men så är det svindyrt. Sen kan jag ibland även få "ångest" då jag inte hittar nått jag vill ha, eller inser att nått jag gillar ändå inte är riktigt "mig". Haha, jobbigt läge där. Men jag hoppas jag kan hitta migsjälv mer framöver. Så jag är säker.

Just nu är jag inne i nån slags period då jag gärna har kjol. Har dock inte så många kjolar jag tycker jag kan använda. Har iaf tre, och köpte en kjol igår på H&M för 30 kr (vet inte hur mycket mig den egentligen är och hur mycket jag kommer använda den men kom igen, 30 kr!).

Nu kommer jag i höst förhoppningsvis kunna få lite mer pengar per månad, och ska nog passa på att inhandla lite stuff till mig då, för att utveckla min egna stil.

Ska nog även börja gå på stan mer själv. Det kan vara jättekul att gå på stan med andra, gör väldigt gärna det. Det är lite kul då folk hittar nått som passar en svinbra och sånt. Men det sköna med att gå själv är att man kan gå mer i lugn och ro, titta på det man vill titta på och inte ha några intryck från nån annan om hur plagget ser ut. Sen så kan det dock ibland vara skönt att ha andras åsikter om vidare det passar eller inte, och så.

Nu blev det ett långt inlägg, minst hälften kommer väll inte orka läsa det, men ändå.

Be yourself, (wo)man!


Kommentarer
Postat av: Julia Haataja

JAG läste hela :D

Jag känner att det är skönt att jag hittat min stil, men jag kan ju samtidigt ha på mig andra kläder.



Jag vågar knappt gå på stan själv, ibland när jag gör det blir det lätt att jag småspringer genom affärerna. För mycket folk.

2011-08-17 @ 17:08:30
URL: http://crazyandchaotic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0