Hos Ellen

Förlåt, har glömt skriva om när jag var hos Ellen!
Meeen heere it comes!

Torsdag: Jag packar och sätter mig på bussen, som går 15.10.
17.10 är jag framme.. i Jönköping, och byter buss.
Framme i Växjö är jag vid 19.05, och där står underbara Ellen och väntar på mig.
Och när jag ser hennes solglasögon kommer jag på att jag glömt dom hemma, daaarn!
Men jag klarade mig. Jag överlevde, pjuh.
Vi stack hem till henne, åt lite snabbt och sen stack vi ner på stan igen för att se sista Harry Potter. Vi hann in en sväng på Hemmakväll innan filmen började.
Jag satt och fnissade/småskrattade igenom stora delar av filmen. Och det var bara sorgligt vid ett tillfälle, haha. Åh så många fel det var i den.

Fredag: Vi går upp typ tio, och gör oss i ordning för att gå och möta Annie vid Ellens skola. Sedan beger vi oss mot stan och sätter oss vid kravallstaketet vid scenen. Ja vi skulle ju se Rix fm festival (inte helt frivilligt från min sida, haha). Det regnade såklart, och var lagom skönt ute. (Klockan kanske var typ tolv eller nått, festivalen började sju). Vid ungefär två så skulle mr Munther sjunga en låt och sen signera, och det skulle såklart några fjortisar som satt bredvid oss gå och se och så. De frågade om vi kunde vakta deras platser, och javisst det kan vi sa vi. Men senare då de skulle flytta kravallet lite och vi var tvugna att resa på oss, så snodde dom direkt våra platser. Jävla idiotiska bitches. Lita aldrig på fjortisar säger jag bara.
Vi gick då och åt då vi ändå förlorat våra platser. Vi gick till Pastabaren (hette det så?) och åt varsin stoor baguette. Fan vad god min var! Det var kycklingröra i, och har nog aldrig ätit en godare baguette! Mmmm....
Sen gick vi och såg när Broken Door spelade för att sen signera. Annie frågade om vi kunde få ta kort med dom efter, och det kunde vi. Dom var jättetrevliga! Ska väll se om jag kan få det kortet skickat från Annie, eftersom de togs med hennes kamera.
Sedan gick vi och satte oss vid kravallet igen, och väntade. Och väääntade.
Sen blev klockan sju och det började. Broken Door var de enda bra.
Sen så åkte Annie hem, och jag och Ellen skulle hitta hennes bror och hans tjej, men först så hittade hennes föräldrar oss. Sen åt vi lite och sen så gick hennes föräldrar hem, men vi andra stannade kvar ett tag.

Lördag: Ner på stan igen för att se Calle spela (ni vet han från idol). Han är helt okej. Efteråt hade han signering och ellern frågade om hon kunde få ta kort tillsammans med han. Han sa okej, sen varsågod när hon sa tack när kortet tagits. Men inget mer. Han var inte alls lika trevlig som t.ex Broken Door som frågade hur det var, sa ha det bra osv. Aja. Sen gick vi och åt. Och Ellen, var det verkligen Växjös godaste pizzeria? I så fall kommer du nog dö av de goda pizzorna som finns här i Linköping, heheh. I alla fall. Sen gick vi runt lite? Kommer knappt ihåg om vi gjorde nått speciellt innan dom andra stack. Jag och Ellen stannade dock och träffade en kompis till henne som vi träffade typ en kvart tidigare på dan. Vi gick runt och spelade och så, det var kul. Sen började det regna massssssor, och vi bestämde oss efter att ha stått under skyddande tak ett tag att gå hem. Jag glömde ett par strumpor hos Ellen som jag hade hängt på tork efter den kvällen, hahahah.

Söndag: Vi gjorde inte mycket. Jag packade ihop och åkte med en buss som gick 14.45. Var hemma 18.15 och då åkte jag och Conny hem till Suss där vi var bjudna på middag.

Men jag hade det trevligt hos Ellen, trots rix, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0