Svimmade

Svimmade idag på IV. Vet inte varför, blodtrycksfall antagligen.
Jag stod med de andra och kollade på när läraren (Tomas) visade oss hur man maserade säte, ben och fot. Jag började må väldigt illa och tänkte "fy fan, det här går inte", typ. Sedan så blev det helt snurrigt och rörigt i huvudet, jag fattade att jag skulle svimma, synen blev sämre (som om nån satte typ ett filter framför ögonen så att det blev mörkare/gråare.. typ) och helt plötsligt var jag påväg att sätta mig ner och folk var runt mig. Tomas var också vid mig då. Jag fick lägga mig ner och Tomas satte en pall så jag fick ligga med benen högt.
Människor frågade sakersom "svimmade du?" (tror Tomas frågade det när han hjälpte mig), "Hur är det?" "Hur mår du?" "Vill du ha vatten?" osv, jag svarade "Vet inte" eller "Jag vet inte" på allt typ. För jag visste verkligen inte, ingenting i huvudet var klart. Tomas hämtade skolsköterskan (Detta var dock inte på Berzan) som kom och pratade med mig. Hon frågade frågor som om jag hade ätit frukost imorse, tog någon medicin, om jag brukar svimma, harlågt blodtryck osv. Men när hon kollade blodtrycket var det normalt, men då hade det även gått några minuter.
Efter det hjälpte hon mig till en massagebänk där jag fick ligga med lite handdukar över mig. Jag frös, hehe. Fick även dricka vatten.
Jag smsade sen Conny och bad honom hämta mig, kände inte att jag klarade att gå till skolan efter det, eller att gå hem. Han hämtade mig såklart, underbar som han är <3

Han kom efter ett tag, Tomas följde medmig ner, och så åkte jag och Conny hem till mig. Han är underbar, min älskling <3
Väl hemma la vi oss i sängen så jag skulle få vila. Och det var mysigt. Känner mig fortfarande lite konstig i huvudet men det är kanske inte så konstigt.

Nea var här förut, hon kommer tillbaka om ett tag för hon skulle klippa sig. Det är PA som kommer gälla. Planen var att jag skulle till skolan efter IV och jobba och vara med på matte och så skulle vi hem hit sen, men den planen kunde ju inte fullföljas riktigt, hehe.

Sofie berättade förresten att jag höll tydligen på att ramla igenom ett "fönster". Det är alltså ett fönster-ish kvadratiskt "hål" som jag stod och lutademig mot/vid, vid nederkanten alltså. Detta fönster finns i väggen mellan två rum, så höll inte på att ramla ut. Men hon märkte tydligen att jag lutade mig längre o längre bakåt, eller så, hehhee, tror hon hindrade mig där faktiskt. Slog nog i nånstans också för är öm på ett ställe på ryggen och är röd och kan känna ett litet märke där.

Det är inte kul att svimma.

Kommentarer
Postat av: Matilda

kanske vätskebrist elr att du håller på att bli sjuk? läskigt att bara svimma sådär ju

2011-03-14 @ 20:00:12
URL: http://minimojen.com
Postat av: AnkSmörj

Fan vad lääääskigt! D:

Tur att det gick hyfsat bra iaf. <3

2011-03-15 @ 14:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0