Enelskareligionsengalska..hej?

Haha idag när jag gick in i en sal för att ha religion, blev jag väldigt förvirrad. Därför att där stod min engelskalärare, haha.
Det visade sig att hon var där istället för vår vanliga religionslärare, i alla fall just idag.
Det kändes väldigt skumt att ha henne i religion, och att hon inte pratade engelska.. Hon tyckte i och för sig samma sak, haha.
Jag tro inte jag var den enda som kom in efter att de flesta gått in och blev förvirrad.

Men vi hade i alla fall redovisning av gudstjänsten. Det gick bra, och engelskaläraren tyckte det var jätteintressant, hon ville också gå till massa kyrkor nu verkar det som, hahaha.

Jag kom på att jag inte berättade om gudstjänsten! Tror jag inte i alla fall?
Vi var i alla fall på gudstjänst i Baptistkyrkan i söndags, såntdär religionsuppdrag och jag och min grupp valde baptistkyrkan.Tror vi gjorde ett bra val, för det var faktiskt väldigt trevligt. Alla var jättetrevliga och välkomnande och det kändes avslappnat och lugnt. Och det var en fin kyrka, eller ja i själva salen vi var i i alla fall. ljusa färger, mycket blått och lila och guld, även lite rosa tror jag? Typ rosa/lila, ljust i alla fall.
Pastorn var inte klädd i några speciella typiska kläder, utan han hade kostymbyxor och en mörk skjorta. Kören var inte heller klädd på nått speciellt sätt.

Är ni troende men inte vet vart ni ska gå och be? Eller något sånt, testa Baptistkyrkan, tror det kan vara ett bra ställe. Dom är väldigt öppna för vem man än är, hur man än ser ut, vart man än kommer ifrån, osv. Dom översatte tillochmed gudstjänsten till engelska direkt (vissa satt med svarta hörlurar och fick det översatt så, hehe).


Kommentarer
Postat av: Ninni

Missa inte....



Rosa bandet-galan ikväll på TV3 klockan 20:00!



För att skänka 50 kronor, gör följande:

SMS:a BESEGRA 6031 till 72988 för att skänka 50 kronor till min insamling.



Varenda krona är guld värd!



http://ninnzanlee.blogg.se/2011/october/rosa-bandet-2011.html

2011-10-26 @ 17:54:34
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh, religion är så himla intressant!

2011-10-26 @ 19:38:31
URL: http://straighttovideo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0