Vill ha: Nytt objektiv!

Måste plugga pykologi som bara den sen, aaaah! Har prov imorron och massor att läsa, yey.
Men jag ska i alla fall träffa sötaste Natta sen, var allt för länge sen vi sågs sist, sådetså!

Var och fikade med mamma igår, och hon frågade mig bland annat vad jag vill ha i studentpresent, och så hade jag ingen aning. Men nu har jag kommit på't!
Beroende på hur mycket hon vill lägga så vill jag nog önska mig ett objektiv. Typ tele eller nått, hehe. Eller makro?
Nej men i alla fall, för jag är trött på att bara ha mitt objektiv jag har nu, som jag inte kommer någon vart med typ, bara 18-55 juuu, haha.

Exempelvis..
Denna fågel hade jag kunnat ta mycket finare bild på om jag kunnat komma närmare, men detta var så nära jag kunde komma:

Det är ju lite tråkigt att inte kunna komma närmare sånt. Så ett teleobjektiv är nog något jag skulle vilja ha.
Makro skulle också vara nice, men har en makrolins jag kan använda, så det funkar bra ändå.

...och kom precis ihåg att jag slarvat bort mitt linslock så måste köpa ett nytt, haha..

Kommentarer
Postat av: Matilda

jag tycker personligen om det fasta 50mm bäst (som även går att fota macro med), och personligen tycker jag att teleobjektiv inte är bra alls tbh, det blir lixom inte bra bilder, sen spelar det säkert roll vad man har för teleobjektiv men det är vad jag har upplevt av det vi har iaf.

2012-03-15 @ 12:04:21
URL: http://minimojen.com
Postat av: Camilla

Sv: haha det låter helt awesome :D

2012-03-15 @ 14:23:42
URL: http://blackobsidian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0