Abiturientbalen i Linköping

Tar detta på svenska, haha.

Men dansade ju bal i lördags, och det var huuuuuuuur underbart som helst! Hela dagen var helt fantastisk haha!

Vi gick upp typ 7.25 eller nått o duschade o åt frukost. Sen typ kvart i nio kom Susanne som skulle sminka mig. Strax efter det så ringde min frisör och sa att hon var klar med en håruppsättning nu så kunde komma om jag ville, hade bokat tid vid 10 så hade ju planerat efter det haha. Sen så sminkade Suss mig, och strax efter hon stuckit så tog jag på mig klänningen och vi fick bråttom iväg. Jag skyndade upp till Madonna med klänning och klackskor på, haha, och hon började fixa med håret. typ 40 min senare var hon klar och ville förbättrw mitt smink lite snabbt, haha. Sen gick ja ut igen och Conny, Chrille och M.B kom och hämtae mig med bilen.

Seeeen bar det iväg mot foto, wiiie! När ja skulle ta på mig min underkjol gick ett spänne på klänningen sönder, haha yay. Har dragkedja i övrigt men det spännet gjorde endel.

Efter fotot (och efter Chrille tagit några fina bilder på oss) så skulle vi äta lite, då genrepet började typ 13.30. Vi åt och fixade oss och så.

Sen var det dags för genrep, och direkt när vi började dansa upptäckte jag att klänningen gled neeeeeeeråt, oups! Så fick hålla den uppe med ena handen, haha. Annars gick genrepet super! Efter genrepet försökte vi "spänna åt" klänningen med säkerhetsnålar, men de gick bara upp eller gick inte igenom. Så fick dansa självaste balen med en hand som höll upp klänningen haha. Men det gick bra. Fixade underkjolen med Suss o M.B's hjälp så den inte gled ner som den gjorde förut.

Vi failade lite på sista dansen dock. Connys ena manschettknapp gick upp, vilket distraherade honom så vi lyckades inte med alla lyften tyvärr, haha.

När vi kommit ut efter utmarschen slet jag av mig skorna för daaaaaaamn mina fötter!
Skorna hade gått från svarta till grå förresten, haha, pga underlaget i ishallen. Vackert vackert.

Lägger upp lite bilder som jag fått av mamma.




Handen som håller upp klänningen, haha.




Min underkjol syns, haha charmigt, blöh.






Haha strax innan rännstensgången.

Efter balen träffade vi mamma, ronny, mormor, axel och anton, sen så fick vi skjuts av M.B och Chrille till Trädgårdsföreningen, och jag tog på mig mina converse för ville inte ha på mig klackskorna igen haha.
Sen drack vi champagne och åt jordgubbar, nomnooomnom!

Sedan blev det rännstensgång till stora torget. Alltså en fot på trottoaren och en på vägen, det var inte jättesmidigt ka jag säga haha, och så en hand på axeln på personen framför. Sen när vi skulle svänga av mot torget dansade vi fram, håhåhååå! Hade förresten tagit av mig underkjolen då, eftersom vi skulle äta middag senare haha. På stora torget dansade vi överraskningsdansen igen, men då man inte hade musi till (Även om folk började sjunga den) så var det svinsvårt, kan den ju knappt till musik haha (tur att man inte stog på linjen längst fram i ishallen haha). Sen bar det av till Konsert&kongress där vi åt middan. Först fördrink (champagne) och sen middag. Förrätt, varmrätt och efterrätt, allt nomelinooom! Och en rolig trollkarl som uppträdde och bra tal. Så ja, det var en riktigt bra dag! Kommer med fler bilder när jag kan.

Om ni får chams att dansa bal, TA DEN! Lätt värt alla träningar för den ty pbästa dagen i mitt liv. Var inte nervös alls innan balen faktiskt, även fast jag visste att jag skulle få hålla upp klänningen, haha.

Tips: Om du har en axelbandslös klänning men fick band med, gör INTE som jag och lämna dom hemma, ta med dom! Jag var inte den enda som hade problem med klänningen. Dock om ni bor hemma kan ni ju be nån hämta, kan ju inte be mamma bryta sig in hos oss haha. Och ha strumpor i skorna som jag hade, förhindrar skav nästan helt (beroende på skor iof) (jag hade dubbla strumpor).

Now: Go to beeeed!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Så himla fina är ni! :D <3

2012-05-23 @ 13:44:06
URL: http://nachtbringer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0