Spara pengar?

Dethär med studentliv är dyrt, har jag börjat märka redan nu. Visst, man kan skippa många saker men studentlitteraturen kostar fortfarande, och allt runt omkring det. Block (ska nog skaffa fler), bläckpennor, andra pennor, andra småsaker. Ja det blir litegrann. Sen kostade ovven och labbrocken+skyddsglasögon endel också, och Nollanpaketet, och andra festligheter som Sof & Fortes utedisco och München Hoben, och nästa vecka är det On The Rocks, årets första kravall och med rocktema, ska nog bli nice och ska ta med Conny också.
 
Men jag har tänkt att jag ska försöka spara i den mån jag kan. Inte köpa massa kläder i onödan, och bara köpa sånt jag verkligen behöver och kommer använda. Visst, kanske köper nått om det är jättemegarea och jag hittar något  jättenice som jag kommer använda, men inte annars.
Ska nog undvika att gå till frisören också, bara dyrt och kan ju lika gärna fråga någon jag känner om hjälp att klippa mig, hehe.
 
Men nu är det ju saker som jag behöver också, damn!
  • En större ryggsäck/väska. Så jag kan få plats med böcker, anteckningsblock, plånbok, kalender, miniräknarn, vattenflaska/thermosmugg OCH matlåda. Allt, och gärna lite till om det behövs.
  • JEANS. Jag har typ ett par svarta (eller egentligen två men ändå, använder bara ena paret) och ett par blåa, resten är typ sönder eller för små. Så ett par bara vanliga jeans tror jag faktiskt jag behöver. Dom jag har är ändå rätt tighta så skulle vara skönt med några lite mer slappa.
  • En skrivare. Men det ska vi nog försöka skaffa så snart som möjligt. Har upptäckt att det skulle vara en stor tillgång haha. Skriva ut scheman, viktiga papper, vissa föreläsningar osv.
  • I alla fall någon tjocktröja. Ja det skulle vara bra då typ alla mina är trasiga längst ut vid armarna. Har ett par eller så som inte är dragkedja på men gillar inte riktigt sånna, vill kunna dra ner när det blir lite varmt utan att behöva välja om jag ska svettas eller frysa, typ
  • "Vettiga" vantar, en bättre mössa och en halsduk som inte är på typ 300 meter. Kan behövas i vinter i alla fall.
Sen skulle jag inte ha nått emot att skaffa nån mer höstjacka, eftersom den jag har är så älskad av mig, min fina jätteblåa jacka, och vill inte slita ut den på läääääänge. Så skulle inte vara fel att hitta någon att varva den med. Men en sån köper jag nog bara om jag hittar till ett bra pris, samma sak med tjocktröjan.
De punkterna som är mest akuta är de tre översta. Eller ja jeansen är väl nånstans emellan men ändå.
 
 
Lååångt inlägg. Menmen, hoppas ni orkade läsa!

Kommentarer
Postat av: ellen

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/rea/&action=loginREA

Om du skriver in crazysale så kommer du till MAAAAAAASSA rea, finns massvis med grejer som kostar under 100 kr. Ingen riktig koll på va som finns men..typ..allt xD

Du skulle köpt massa block, pennor osv på ullared ^^

2012-09-02 @ 19:57:30
URL: http://duumbass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0