Kattungar

Idag var vi och kollade på några kattungar, då vi tänkt att skaffa katt. Först har vi tänkt skaffa en nu och kanske en till senare, men för ett par dagar kom vi fram till att vi kanske ska skaffa två ändå. Då har dom sällskap av varandra och tror dom mår bättre då än om vi bara skulle ha en ensam, även om vi kan ge massor med kärlek.
 
Kattungarna är i alla fall fem veckor gamla och huuuuuuur söta som helst! Vi satte oss framför deras lilla "korg" där och klappade dom lite, och de jaaamade och jamade. Tillslut klättrade en upp på mitt gem, och la sig tillslut i mitt knä. Eller ja lite på armen/handen och nedre delen av magen, ååhh! Han somnade där sen, så sött! Innan dess naffsade han lite i min tröja, haha.
En annan var lite nygiken och var först uppe hos Conny, men sen skulle jag undersökas. Han nosade lite och undersökte, men lade sig sen nästan på sin brors huvud, också på min arm, och somnade han med tillslut.Rörde fingret fram och tillbaka framför och det var jäättekul! Sen skulle hon naffsa och bita i min hand gärna. Dels var hon busig, men dels så kliar det nog endel i munnen på dom nu när tänderna växer ut på dom mer och mer.
Den lilla honan klättrade lite både på mig och på Conny, men strax innan vi skulle gå så lade hon sig lite halvt på mitt ben (typ ljumsken) och andra armen, och gosade ner huvudet vid min armbåge. Så sött!
 
Så jag hade tre sovande kattungar i min famn, ville bara ta med mig dom hem! Och så var jag ju tvungen att lyfta tillbaka dom, men mina händer/armar var i princip "fast" haha. När jag väl lyfte tillbaka dom jamade de protesterande ch lite ilsket och gick direkt tillbaka för att lägga dig, sötisarna! En av katungarna la sig tillrätta i min hand när jag skulle lyfta honom till deras korg, och lade hakan mot handledens övre kant/slutet av handen.. åhh!
 
Man smälter ju när de kollar på en och jamar för full hals, haha, åååhh!
 
Vi ska dit på fredag och lämna tingningspengarna och kolla på dom igen. Vi kommer få komma och hälsa på dom då och då under deras uppväxt, underbart!
 
Jag har inga bilder på kattungarna, men tänkte ladda upp lite kattbilder ändå, bara för att det känns rätt! Haha.
Jag längtar tills den 22:a maj!
 










Kommentarer
Postat av: ellen

Bondkatter?
Har ni bestämt vilka ni ska ha? Om det är två? ^^

2013-04-01 @ 22:41:56
URL: http://duumbass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0