Labrapportsskrivande

Idag har jag och Sandra skrivit labrapport sedan typ.. strax efter ett? Är lagom trött i skallen nu, haha. Det roliga är ju att vi fortfarande knappt fattar nått av det vi gjorde, haha. På labben alltså. Kinetik är inte min grej alltså, nej ush.
Jag vet att vi höll på med lite giftiga grejjooor, alltid lika läskigt hahaha. "Ni måste använda skyddsglasögon och skyddshandskar! Och ni måste tillreda lösningen i dragskåp, anilin är giftigt att andas in och om man får på huden, det är bland annat cancerframkallande" typ, ush.
 
Och nästa labb har med elektrokemi och göra, är nog undefär lika kul och förståerligt, haha. Även fast jag iaf vet vad ett galvaniskt element är.
 
Såhär såg det ut när vi labbade:
 
 
Just det, det var kanelbullens dag i torsdags (samma dag som ovan utfördes)! Jag gick till Baljan och köpte varm choklad och en chokladboll, och eftersom jag köpte nått för över 4 kr så fick jag en kanelbulle på köpet.
Den såg ut såhär (ja den är i en muffinsform):
 
Nu ska jag vara onyttig och dricka cola och äta upp resten av min marabou-chokladkaka jag började på igår, nomnomnooooom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0