Väldigt tråkiga nyheter

Igår började dagen inte så bra. Hade sovit alldeles för lite så var otroligt trött.
På eftermiddagen, typ 16.20 nångång, så ringde en av de vi ska köpa kattunge ifrån, och han berättade att Debra (den sköldpaddsfärgade honan) inte finns mer, att hon har fått somna in.
Hon hade legat och sovit fridfullt på golvet, men sen hade hon vickat konstigt med huvudet. Han hade ju såklart blivit orolig och ringde veterinären och frågade. Veterinären sa att han kan åka in med henne, och det gjorde han (på jour och allt, det är ju inte så billigt, men han sa ju att det var det ju nästan värt). Väl inne så fick han veta att det var nått med hjärnan (kommer inte exakt ihåg vad han sa om det, hörde inte riktigt då det var endel ljud runt mig). Det var väl nått som var trasigt, låg fel eller trycktes emot. Han frågade om det fanns nått man kunde göra, men veterinären sa att det skulle kosta mer än vad det skulle smaka, så lilla Debra fick somna in och slippa lida.
 
Ush, ingen rolig nyhet alls, hjälpte ju inte att jag var låg på energi och trött som bara den. Jag var på campus då och fick skynda mig till närmaste toa och stänga in mig där. Sen bad jag Conny hämta mig, visste att jag inte skulle orka bussen hem utan att bryta ihop igen och igen, heh.
 
Vi kommer ju ialla fall få hem vår vita hane, Dexter, som jag i samma samtal fick höra mådde bra. <3
 
Ush, nu måste jag vänja mig vid tanken att vi bara kommer få hem en kattunge. Som tur är får vi hem dem kattungen som legat i mitt knä och sovit varje gång vi varit där, mysmissen. <3
 
Jag har inte lagt upp bilderna sen sist vi var där, det blev knappt några då jag kom dit först med buss och det var lite svårt att få bra kort med ALLA kattungar i knät, hehe. Men tänkte lägga upp dom nu.
 
Haha det första den svarta kattungen gjorde när jag satte mig på golvet var att krypa in i min tröjficka och sova där ett tag.. huur mysigt??
 
Debra.. sötisen.. Har lite svårt att föreställa mig att hon inte kommer vara där nästa gång (förhoppnignsvis på söndag) vi kommer dit.. ush.
 
Den här kattungen har älskat mig (eller nått) de två senaste gångerna vi var där. Han är helt underbar också, vill ta med honom hem! Han kurrar för minsta lilla typ. Han kan vara superbusig och så kliar man han på magen (och han försöker få tag i fingrarna haha) och han kurrar som bara den. Underbart mysigt!
 
Dexter, den största av alla kattungarna haha <3
 
Stackars mamman haha, kattungarna ville dia och dia. Kan inte vara skönt nu när de vill bita på allt då deras tänder växer ut. Hon försökte gå och de följde efter haha
 

Kommentarer
Postat av: liborius

men åh så tråkigt!

Svar: Jo det var inte kul direkt :(
Sosso

2013-05-03 @ 20:20:00
URL: http://liborius.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0